Mengapa harus...


"MENGAPA harus kita menghabiskan waktu MEMIKIRKAN perkara yang BURUK, MENGECEWAKAN dan MENYAKITKAN
sedangkan kita sebenarnya mampu untuk MENEMUKAN banyak hal yang INDAH dan BAIK di sekeliling kita...”

HULUBALANG

JANGAN KLIK ATAS!

Rabu, 7 Disember 2011

#21 POTENSI DIRI

PERBUALAN antara aku dengan seorang rakan pada suatu petang..
Kawan : Wei, aku nak jadi macam ang la..
Aku : Jadi macam aku? Maksud ang?
Kawan : Yela, aku tengok banyak benda ang boleh buat.
Aku : Ermm.. Ang pandai menari tak?
Kawan : Pandai!
Aku : Aku tak pandai. Ang pandai guna photoshop tak?
Kawan : Pandai!
Aku : Aku tak pandai dan banyak lagi benda yang aku tak pandai, ang pandai. Aku nak jadi macam ang boleh?
Kawan : Haa? 

Moral 
: Tak salah untuk berasa kagum dengan kemampuan orang lain tapi sedarkah kita bahawa diri kita juga mempunyai kelebihan kita yang tersendiri. Potensi diri kita itu perlu kita cari dan gali bergantung dengan sebanyak mana usaha kita. Usaha kita itu yang akan menentukan kemahiran dan kemampuan diri yang akan kita peroleh..


"Kekuatan itu tidak hanya datang dari kemampuan fizikal tetapi datang daripada semangat yang tidak pernah mengalah.."

......

4 ulasan:

  1. -Betul. Untuk menjadi orang yang hebat, kita perlu bijak meneroka potensi diri. Biar apa orang mahu kata tapi kita tahu siapa diri kita sebenarnya! =)

    BalasPadam
  2. sopuan menggilap potensi diri,,, gilap jgm xgilap

    BalasPadam

Lihat ini juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...