Mengapa harus...


"MENGAPA harus kita menghabiskan waktu MEMIKIRKAN perkara yang BURUK, MENGECEWAKAN dan MENYAKITKAN
sedangkan kita sebenarnya mampu untuk MENEMUKAN banyak hal yang INDAH dan BAIK di sekeliling kita...”

HULUBALANG

JANGAN KLIK ATAS!

Ahad, 13 November 2011

#2 GULA-GULA GETAH TATU


Kawan-kawan pernah makan chewing gum ni? Ni la chewing gum kesukaan aku masa sekolah rendah dulu. Harga chewing gum ni 10 sen dua. Dulu, aku beli masa nak pergi sekolah agama. Bila ustaz/ustazah masuk kelas, laju je aku lekatkan bawah kerusi. Hak3..

Dekat belakang pembalut chewing gum ni boleh buat tatu. Taruk air liur, lepas tu tempek kat tangan. Habis penuh tatu dekat tangan. Siap lawan dengan kawan lagi siapa yang paling banyak tatu. Seingat aku paling banyak tatu Ninja Turtle. Ada kawan aku yang canggih sikit lekat tatu ni dekat dahi. Dekat rumah, sakit telinga kena bebel.. Hahaha..

Chewing gum ni kalau kunyah mesti rasa nak telan. Boleh buat belon. Buat belon besar-besar, lepas tu meletup, melekat dekat muka. Hehe.. Dah makan jangan buang merata-rata sebab kalau lekat dekat kain atau baju susah nak tanggalkan. 

Sekarang pun aku rasa ada jual lagi tapi mungkin rasa dah tak macam dulu. Chewing gum kenangan kan? Terusik tak jiwa anda? Keh keh keh


......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lihat ini juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...