Mengapa harus...


"MENGAPA harus kita menghabiskan waktu MEMIKIRKAN perkara yang BURUK, MENGECEWAKAN dan MENYAKITKAN
sedangkan kita sebenarnya mampu untuk MENEMUKAN banyak hal yang INDAH dan BAIK di sekeliling kita...”

HULUBALANG

JANGAN KLIK ATAS!

Ahad, 29 Januari 2012

#44 Beli Cincin Sekarang?

[Gambar Hiasan]

Tengah hari tadi, aku telah teman Puan Emak dan kakak aku, Nora Saadon pergi ke pekan untuk beli keperluan dapur. Semasa di dalam kereta untuk perjalanan pulang ke rumah, banyak perkara telah kami bualkan. Di sini aku ingin kongsikan perbualan tersebut yang menarik bagi aku..

Puan Emak : “Nora, harga emas sekarang tinggi kan?
Nora : “Namapun emas mak, mestilah harga semakin naik.”
Puan Emak : “Ha Wan.. Kalau macam tu baik hang beli cincin sekarang. Nanti akan datang mesti naik harga lagi. Beli siap-siap senang..”
Nora : “Boleh ke macam tu mak? Macam la dia tahu saiz jari bakal isteri dia tu sekarang.”
Puan Emak : “Beli dulu.. Nanti kalau dah tahu saiz dan tak muat atau besar boleh tukar ikut harga emas tu. Masa tu pun mesti harga lebih tinggi daripada harga yang kita beli.”

******

Aku : “Kalau macam tu lebih baik kita beli beras, gula, garam dan yang seumpamanya waktu sekarang mak. Kita buat stok. Akan datang mesti harga mahal..”, aku berkata dalam hati. Hehe.

p/s : Aku tak pasti Puan Emak serius ataupun main-main. Kalau bagi duit, sekarang juga aku pergi cari. Tak ada duit nanti, boleh gadai. Hakhak.

.......

2 ulasan:

  1. btl la..aku pon nk wt cmtu..bile xdek duit bole gadai pe..haha

    BalasPadam
  2. hahaha , terbaek la puan emak tuh , hhaha !

    BalasPadam

Lihat ini juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...