Mengapa harus...


"MENGAPA harus kita menghabiskan waktu MEMIKIRKAN perkara yang BURUK, MENGECEWAKAN dan MENYAKITKAN
sedangkan kita sebenarnya mampu untuk MENEMUKAN banyak hal yang INDAH dan BAIK di sekeliling kita...”

HULUBALANG

JANGAN KLIK ATAS!

Khamis, 12 Januari 2012

#38 Wajah Artis Seiras Anda

Entri kali ini petang kelmarin punya cerita.  Petang hari tu aku rasa bosan tak tahu nak buat apa. Entah macam mana aku rasa macam nak main kuiz dekat facebook. Lagipun aku dah lama tak main kuiz-kuiz ini. Dulu aku rajin juga main kuiz ‘Atok Poyo Giler’ walaupun jawapan yang atok bagi biasanya buat aku sakit hati. Apapun aku sedar jawapan yang atok bagi semua tu jujur. Aku tahu kejujuran itu kadang-kadang memang menyakitkan!

Aku pun carilah kuiz yang sesuai untuk aku main. Cari punca cari aku terjumpa satu kuiz yang berjaya menambat hati aku. Kuiz itu bertajuk ‘Wajah Artis Yang Seiras Dengan Anda’. Apabila tengok sahaja kuiz tu aku rasa teruna teruja nak tahu wajah artis mana yang seiras dengan aku. Kawan-kawan semua pun mesti nak tahu kan? Hehe.

Ada beberapa soalan yang aku kena jawab dalam kuiz tu sebelum dapat jawapan. Semua soalan tu aku jawab dengan sejujur mungkin. Aku memang nak tahu sangat wajah artis yang seiras dengan aku. Aku pun jawab betul-betul dan bersungguh-sungguh. Tak nak main tipu-tipu.. Tak baik! Selepas berjaya jawab semua soalan dengan jayanya, aku terus tekan ‘result’ untuk tahu keputusannya. Semasa tekan keputusan tu jantung aku dah berdebar dah 3 saat. Jawapan yang aku dapat sungguh memberansangkan!

KEPUTUSAN MENUNJUKKAN BAHAWA WAJAH ARTIS YANG SEIRAS DENGAN AKU IALAH.....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Jeng jeng jeng!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Taaaraaaa….

AARON AZIZ. Diulangi AARON AZIZ! Keh keh keh

Aku pada mulanya susah juga nak percaya. Bukan apa, sebelum ini apabila aku cakap wajah aku seiras Aaron Aziz semua orang pandang sinis dekat aku. Semua orang pandang serong dekat aku. Nah, sekarang aku dah buktikan yang semua kata-kata aku bukan AUTA. Tiada yang benar melainkan yang benar-benar belaka. Sekarang aku mohon sesiapa yang sebelum ini pernah tak percaya dengan apa yang aku cakap supaya melutut minta maaf depan aku. Jiwa aku sensitif tahu?

****************

Di sebalik tabir

Psstttt....

Sebenarnya ada satu rahsia aku nak beritahu ni.. Kita sama-sama rahsiakan perkara ini. Boleh? Orang kata ‘biar pecah di perut, jangan pecah di mulut’. Kalau nak tahu, aku bukan dapat terus Aaron Aziz ni. Banyak kali aku cuba kuiz ni semata-mata untuk dapat keputusan Aaron Aziz.  Tak ingat berapa kali aku cuba. Sebelum Aaron Aziz, aku dapat artis lain dulu sebenarnya. Mohon jangan sesiapa gelakkan aku demi menjaga hati aku. K BYE!


MR OS!

Datuk M. Daud Kilau!


p/s : Apa jua spesis anda, tak kira siapa anda, anda tetap mempunyai hak untuk tampil dengan gaya tersendiri..

......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lihat ini juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...