Mengapa harus...


"MENGAPA harus kita menghabiskan waktu MEMIKIRKAN perkara yang BURUK, MENGECEWAKAN dan MENYAKITKAN
sedangkan kita sebenarnya mampu untuk MENEMUKAN banyak hal yang INDAH dan BAIK di sekeliling kita...”

HULUBALANG

JANGAN KLIK ATAS!

Selasa, 29 November 2011

#14 MAKANAN DAN SAYA

Assalamualaikum w.b.t dan selamat malam semua..

Malam ni saya nak cerita tentang makanan. Beberapa hari lepas, sahabat serumah saya telah puji masakan saya. Saya tak pastilah beliau tu ikhlas ataupun ada suatu konspirasi tersembunyi disebaliknya. Hahaha..  Yang pasti ini bukan kali pertama beliau berkata begitu. Kalau tak percaya tengok ni!


Anda dah tengok kan? Apa pendapat anda? Hehe.. Saya rasa beliau ni perli kot sebab saya ni jarang masak dekat rumah. Huhu.. Apabila sebut tentang makanan ni, masing-masing mesti ada makanan kesukaan sendiri kan? Macam tu juga dengan saya..


OK tak makanan kesukaan saya ni? Hahaha.. Makanan kesukaan saya ni senang nak cari. Banyak tempat boleh kita jumpa. Antaranya :


dan satu lagi di....

Jadi, saya rasa jika ada dalam kalangan anda yang berminat untuk mencuba makanan kesukaan saya ini, bolehlah anda cari di dua tempat yang saya nyatakan  di atas. Hehe.. Kita lupakan sekejap makanan kesukaan saya itu. Kita pergi kepada topik yang lain pula. Saya sebenarnya sedikit hairan sebab ada status saya di facebook berkenaan makanan yang ramai orang 'suka' sedangkan status itu tidak membawa apa-apa maksud pun. 

Berpengaruh betul saya ni ye. Haha..  Makanan ruji negara kita memang nasi. Jadi, kalau sehari tak jumpa nasi mesti rasa lain macam kan?

Rasanya dah banyak sangat merapu ni. Ayuh kembali kepada subjek asal.. Buat pengetahuan semua, saya ni bukanlah pandai masak pun. Ini buktinya!


Walaupun saya tak pandai masak, tapi saya suka tengok rancangan memasak tau..

Lepas tengok rancangan memasak, baru saya tahu yang masak ni bukannya susah sangat pun.


Sebab masak-memasak ni jugak saya pernah kena perli dengan Puan Emak. Huhu..


Ada juga isu-isu berkaitan makanan yang menarik perhatian saya. Contohnya seperti isu nasi lemak ini..


Selain itu, saya juga nak beri nasihat sedikit. Masih berkaitan makanan..

Sebagai penutup, saya ada satu harapan yang agak besar juga. Insya-Allah, harapan saya ini akan jadi kenyataan satu hari nanti. Amin.. :)


p/s : Untung satu rumah dengan orang yang rajin masak.. :)


......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lihat ini juga :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...